Plokščių mokykloje daugiafunkciame centre baigtas vykdyti Erasmus+ projektas

Plokščių mokykla – daugiafunkcis  centras vykdė programos Erasmus+  1 pagrindinio veiksmo suaugusiųjų švietimo projektą „Bendruomenės narių asmeninio tobulėjimo galimybių didinimas tobulinant neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklų vadovų bendrąsias ir profesines kompetencijas“. Šio projekto veiklose (tarptautiniuose kvalifikacijos kėlimo kursuose) dalyvavo neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklų vadovai:

Rasita Gokdere („We are what we eat – food as/and cultural heritage“, Italija),

Violeta Mikelaitytė („The forty dragons“, Kipras);

Neringa Motiejaitytė („Iceland – landscape and legends“, Islandija).

Šio projekto tikslas – suteikti projekte dalyvaujantiems besimokantiesiems (neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklų vadovai) naujų žinių ir  patobulinti  bendrąsias bei profesines kompetencijas, siekiant vietos bendruomenės narių  asmeninio tobulėjimo galimybių didinimo,  teikiamų paslaugų kokybės gerinimo bei aktyvesnės socialiai pažeidžiamų  vietos visuomenės narių integracijos į neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklas.

Projekto dalyviai įgijo naujų bei pagerino esamas bendrąsias ir profesines  kompetencijas, sustiprino tarpkultūrinio konteksto suvokimą ir supratimą apie ES vertybines nuostatas, sužinojo, kokia yra užsienio šalių patirtis organizuojant ir vykdant neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir gerinant veiklų kokybę. Tokia patirtis sukūrė naują kontekstą  NSŠ (neformalus suaugusiųjų švietimas) veiklų vadovų darbui, motyvuojant suaugusius asmenis sėkmingam mokymuisi dėl tolimesnių siekių, paskatino pokyčius siekiant geresnės darbo kokybės, kas  padeda atverti organizaciją tarptautinei besimokančiųjų bendruomenei.  Dalyvavimas kursuose sudarė sąlygas dalintis naujomis patirtimis ir žiniomis organizacijoje  ir už jos ribų (patirties pristatymas organizacijoje, savivaldybėje, šalyje). Taip pat dalyviai sustiprino savo bendradarbiavimą su kitų šalių kolegomis. Visi projekto veiklose dalyvavę NSŠ veiklų organizatoriai susitiko su kitais tarptautinių kvalifikacijos kėlimo kursų dalyviais iš įvairių ES šalių ir užmezgė kontaktus tolimesniam bendradarbiavimui, projektinei veiklai tarp panašių organizacijų  ar bendruomenių.

Projekto laikotarpiu įgyvendintos veiklos padėjo dalyviams patobulinti užsienio kalbos žinias, pagerino švietimo sistemų užsienio šalyse bei kultūrų įvairovės supratimą, patobulino bendrąsias ir profesines kompetencijas, paskatino pokyčius neformalaus  suaugusiųjų švietimo veiklose modernizuojant ir plečiant  mokyklos – daugiafunkcio centro veiklų galimybes, gerinant veiklų kokybę.

Įgyvendindami projektą galėjome sukurti europinio mokymosi ir bendradarbiavimo aplinką, kuri sustiprino mūsų pasitikėjimą savo galimybėmis ir visuomenės pasitikėjimą mūsų organizacija. Tai turėjo teigiamos įtakos darbo motyvacijai. Įgytomis naujomis žiniomis ir įgūdžiais projekto dalyviai dalinosi su kolegomis ir prisidėjo kuriant naują tarpkultūrinio bendradarbiavimo kultūrą organizacijoje ir  kitose rajono organizacijose, vykdančiose NSŠ veiklas (buvo rengiamas bendras  rajono organizacijų konsorciumo KA104 projektas). Projekto dalyviai tapo atviresni naujoms idėjoms, mokymo metodams,  dalindamiesi savo patirtimis  prisidėjo prie atsinaujinimo visoje organizacijoje, įsitraukė į kitas organizacijoje vykdomas Erasmus+  projektų veiklas bei dalyvavo kitų švietimo sričių (bendrojo ugdymo, jaunimo) tarptautiniuose kvalifikacijos tobulinimo kursuose. Visi projekto dalyviai susipažino su Europass dokumentais bei sukūrė savo Europass CV. Įgytos naudingos žinios ir patirtis leido tobulinti jau sukurtas suaugusiųjų švietimo veiklos programas,  atspindinčias įvairių interesų turinčių suaugusiųjų besimokančiųjų lūkesčius, o taip pat inicijuoti naujos programos „Skaitytojų ir keliautojų klubas“ atsiradimą.

Šie tikslai buvo pasiekti dalyvaujant projekte numatytuose kvalifikacijos tobulinimo kursuose, reflektuojant ir skleidžiant savo patirtis organizacijoje, vietos bendruomenėje, rajone, šalyje.