Mokytojų mokymasis

Bendras trijų mokyklų projektas

Kriūkų, Plokščių ir Lukšių vidurinės mokyklos

Projekto sutarties nr. ESF/2004/2.4.0-03-269/BPD-80/29-10

 Mokytojų kompetencijų tobulinimas, mokant užsienio kalbų ir kompiuterinio raštingumo

 MOKYTOJŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO MOKYKLOSE SVARBA

Nuolatinio mokymosi svarba mokyklose ėmė ryškėti ugdymo procese pradėjus naudoti įvairias informacines technologijas ir atsivėrus galimybėms bendradarbiauti su užsienio šalimis. Mokytojai susidūrė su iššūkiu – nuolat mokantis prisitaikyti prie kintančių aplinkos sąlygų.

Bendrųjų bei profesinių įgūdžių tobulinimas, naujų kompetencijų įgijimas yra mokytojo savirealizacijos garantas. Tačiau mokytojas ne visada turi sąlygas mokytis ir kelti savo kvalifikaciją. Ši problema ypač aktuali kaimo mokyklų mokytojams.

Todėl mokytojų noras nuolat atnaujinti savo darbą, ieškoti naujų mokyklos veiklos formų paskatino tris projekte dalyvaujančias mokyklas ieškoti galimybių mokytojų mokymuisi.

Lietuvos švietimo koncepcijoje (1992) įtvirtinta nuostata, kad kvalifikacijos tobulinimo programas mokytojai gali laisvai pasirinkti. Todėl rengiant projektą laikytasi nuostatos, jog tikslingiausi mokymus organizuoti mokytojų darbo vietose, derinant darbo ir mokymosi grafikus. Toks mokymasis taupė tiek  mokytojų, tiek pinigines lėšas.

Pagrindinės projekto veiklos sritys mokytojų mokymuisi tobulinant užsienio kalbų ir kompiuterinio raštingumo žinias. Be to, mokydamiesi grupėse mokytojai nuolat tobulino profesinio bendradarbiavimo įgūdžius, kartu ieškojo naujų galimybių savo kvalifikacijos tobulinimui.

Projektas parengtas pagal Lietuvos 2004-2006 m. bendrojo programavimo dokumento prioriteto „Žmogiškųjų išteklių plėtra“ priemonę „Mokymosi visą gyvenimą plėtojimas“. Projektui skirta  542125 Lt parama.

 

Projekto uždaviniai

  • mokyti mokytojus užsienio (anglų ir vokiečių) kalbų;
  • gilinti mokytojų kompiuterinio raštingumo žinias ir įgūdžius;
  • plėtoti bendrąsias pedagogines kompetencijas stiprinant kalbinius įgūdžius;
  • pritaikyti mokytojų kompetencijas prie rinkos sąlygų.

 

Užsienio kalbų mokymas

Mokymų vykdytojas – VšĮ American English School (Alytaus filialas, Alytu, Naujoji g.3)

 

Anglų kalba

Surengti 22 mokymai po 100 akademinių valandų

Mokymuose dalyvavo 84 mokytojai pagal Beginner A1, A2 ir B1 lygio programas.

 

Kompiuterinio raštingumo mokymas

Mokymų vykdytojas – L.Norkaitienės individuali įmonė (Jurbarkas, V.Kudirkos g.7)

 

Kvalifikacijos kėlimo seminarai

Tarptautinis kvalifikacijos kėlimo seminaras Vokietijoje ir Anglijoje „Sėkmingo ugdymo proceso organizavimas: mokymosi motyvacijos skatinimas, įgytų žinių integravimas, bendradarbiavimas“.

Kvalifikacijos kėlimo seminaras ″Projektų valdymas″.

 

 

Apie projektą

 

Projekto vardu paprastai vadinama veikla, turinti tikslą įgyvendinti tam tikrus sumanymus. Įgyvendinę sumanymus, stengiamės apibendrinti esminius darbo aspektus, daryti išvadas.

Mūsų projektą laikau sėkmingu bendro darbo – trijų mokyklų mokytojų mokymosi – pavyzdžiu. Tai, ko pasiekėm visi kartu, vertinga jau vien bendradarbiavimo mokymosi prasme. Asmeniniai mokytojų pasiekimai įgyjant naujas kompetencijas taip pat yra didelė vertybė bendrame mokyklų veiklos kontekste.

                           Nijolė Bitinienė, Plokščių vidurinės mokyklos direktorė

 

Projektas mokytojams suteikė galimybę save realizuoti: būti atviriems gyvenimui, stengtis atrasti naujus kelius, nebijoti atsakomybės ir nevengti sunkiai dirbti. Projekto dalyviai įsitikino, kad nuo mokytojo asmenybės, jo žmoniškųjų ir profesinių kompetencijų didele dalimi priklauso ugdymo efektyvumas mokykloje.

                                            Nijolė Anankaitė, Plokščių vidurinė mokykla

 

Žmogus turi teisę mokytis visą gyvenimą. Šis projektas sudarė puikias sąlygas to siekiantiems mokytojams. Malonu vėl būti mokine ir likti mokytoja – žinias imti ir jas atiduoti, mokyti kitus ir mokytis pačiai.

                                            Violeta  Mikelaitytė, Plokščių vidurinė mokykla

 

Mums buvo pasiūlyta daug naudingos ir įdomios veiklos: tobulinome darbo kompiuteriu įgūdžius, mokėmės anglų kalbos, keliavome ir pažinome kitų šalių švietimo sistemas, mokėmės rengti projektus. Labai svarbu buvo tai, kad turėjome puikią progą bendrauti su kolegomis, pažinti vieni kitus ir darbinėje, ir neformalioje aplinkoje.

Esu dėkinga sunkią projekto naštą kantriai nešusiems projekto vadovams.

                                            Vita Valuntienė,  Plokščių vidurinė mokykla