Visos dienos mokyklos veiklos tobulinimas

Tai „Erasmus+“ KA1 bendrojo ugdymo mobilumo projektas, kurio tikslas yra visos dienos mokyklų darbo stebėjimas Italijoje. Į darbo stebėjimo vizitus vyks projekto koordinatorė, anglų kalbos mokytoja Jolita Puidokienė, MDC direktorės pavaduotoja ugdymui, švietimui ir kultūrai Itana Dirvelienė, Vaikų dienos centro vadovė Teresė Juškaitė ir istorijos ir socialinių mokslų (pilietinio ugdymo) mokytoja Gražina Kazarian.

Pagrindinis projekto tikslas – patobulinti bendrąsias, profesines, tarpkultūrines mokytojų kompetencijas per kitos šalies švietimo patirtį ir taip sustiprinti organizacines – vadybines galias savo organizacijoje. Susipažindami su kitos šalies – Italijos – švietimo sistema, panašaus profilio organizacijų darbu, mokytojai analizuos ir vertins kitos šalies patirties pritaikymo galimybes, vystys sėkmingų patirčių sklaidą, teiks idėjas modernesnės ir dinamiškesnės švietimo aplinkos organizacijoje kūrimui. Šiuose vizituose mokytojos sieks rasti patirčių kurti labiau dinamišką kūrybinę aplinką; tikisi vizituose surasti patikimus kontaktus tolimesniam bendradarbiavimui. Į šį vizitą planuojama vykti 2019 m. vasario mėnesį.

Projekto veiklos:

Darbo stebėjimo vizite Italijoje

Bongiorno, bona sera, grazia, prego…“, – ir dar daugiau skambių itališkų žodžių tapo kasdienėmis mandagaus bendravimo frazėmis Plokščių mokyklos daugiafunkcio centro mokytojoms,  vasario 18 – 22 dienomis dalyvavusioms  Erasmus+  programos darbo stebėjimo vizite Italijoje.  Į programos „Visos dienos mokyklos veiklos tobulinimas“  renginius, organizuotus Celano ir Avezzano miestuose,  Abruzzo regione, vyko projekto koordinatorė, anglų kalbos mokytoja Jolita Puidokienė, priešmokyklinio ugdymo mokytoja  Virginija Venskaitienė, pradinių klasių mokytojos Teresė Juškaitė ir Itana Dirvelienė bei istorijos mokytoja Gražina Kazarian.  Projekto programos veiklos – švietimo įstaigų darbo stebėjimas – prasidėjo Celano mieste pažintimi su programos kuratoriais, AMFI International, ir miesto įžymybėmis.  Penkias darbo dienas stebėtos  ugdymo veiklos visų amžiaus grupių vaikų ugdymo institucijose.  Celano mieste aplankytas lopšelis vaikams nuo vienerių iki trejų metų. Net dvi dienos skirtos Montesori vaikų darželio aplinkos ir veiklų stebėjimui Avezzano mieste. Buvo sudarytos galimybės matyti, kaip organizuojamos  įvairaus pobūdžio veiklos skirtingo amžiaus ir kelių grupių ugdytiniams, kaip integruojami neįgalieji ir elgesio sutrikimų turintys vaikai, kaip į ugdymo procesą įtraukiami tėvai.

Celano mieste esanti nauja pradinė  mokykla  –  moderni, atspari žemės drebėjimų smūgiams, pastatyta prieš metus pagal skandinavišką projektą, todėl labai skiriasi nuo tradicinių akmeninių kurortinio kalnų miesto pastatų. Dauguma pastato konstrukcijų medinės, šildymo sistemai panaudojama saulės energija. Pradinukų patogumui visos erdvės žymimos sutartinę reikšmę turinčiomis spalvomis: mėlyna skirta mokytojams, žalia, oranžinė, geltona, raudona – įvairaus amžiaus mokiniams. Užsiėmimų laikas nuo 14 iki 28 valandų per savaitę.

Avezzano mieste esančioje vienoje iš pagrindinių mokyklų stebėtos dvi pamokos. Ypač įspūdį paliko muzikos pamoka, kurioje buvo kalbama apie Afrikos muzikos instrumentus  ir pamokoje šauniai pasirodė iš Afrikos kilęs  berniukas. Jis atsinešė būgną, kuriuo grojo ir kitus mokė groti afrikietiškus ritmus.

Sulaukę  14 metų vaikai pereina į paskutinę mokymosi pakopą ir gali rinktis skirtingas šios pakopos mokyklas – klasikinę, kalbų arba menų. Projekto dalyvės lankėsi menų licėjuje, kuriame mokiniai renkasi iš šių disciplinų: mados dizaino, architektūros, skulptūros arba metalo plastikos. Mokykloje apžiūrėtos mokinių praktinio darbo sąlygos, priemonės, darbai. Sužavėjo mokinių sukurtų darbų profesionalumas ir meniškumas, o geriausias jų darbų vertinimas tas, jog šiuos darbus noriai užsisako bažnyčios, savivaldybės, muziejai.

Aplankytas ir neįgaliesiems skirtas dienos centras, kuriame lankytojai gamina įvairius suvenyrus iš gipso, kreidos, karoliukų ir polistirolo, o vėliau savo sukurtus darbus pardavinėja.  Viešėta ir savarankiško gyvenimo centre, skirtame žmonėms,  neturintiems artimųjų ar globėjų. Šio centro gyventojai įsikūrę erdviuose vienviečiuose ar dviviečiuose kambariuose su patogumais. Centre gyvenantys žmonės dirba nedideliame savo pačių įkurtame ožkų ūkelyje, šiltnamyje augina gėles ir jas parduoda. Centro gyventojams apsipirkti, išeiti pasivaikščioti ar atlikti kitus darbus padeda savanoriai, kurie turi puikias sąlygas, esant poreikiui, pernakvoti centre.

Stebint Italijos kolegų darbą ir darbo sąlygas galima jas palyginti ir su Lietuvos švietimo sistema. Italijoje vaikus į pradinę mokyklą palydi ir iš jos pasiima tėvai, vaikai maitinami tik pradinėje mokykloje, prie lopšelių, darželių ir mokyklų nėra teritorijos ir priemonių lauko žaidimams, be to, šalyje daug imigrantų vaikų, tarp  jų yra ir lietuvių.

Projektas finansuotas iš programos Erasmus+ lėšų.