Plokščių mokyklos – daugiafunkcio centro neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklų organizatorė kvalifikaciją tobulino Kipre

Plokščių mokykla – daugiafunkcis  centras vykdo programos Erasmus+  1 pagrindinio veiksmo suaugusiųjų švietimo mobilumo projektą Nr. 2018-1-LT01-KA104-046750 „Bendruomenės narių asmeninio tobulėjimo galimybių didinimas tobulinant neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklų vadovų bendrąsias ir profesines kompetencijas“ (projekto koordinatorė Rasita Gokdere). Šio projekto veiklose dalyvauja neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklų vadovai, tarp jų – Violeta Mikelaitytė, kuri tobulinosi tarptautiniuose kvalifikacijos tobulinimo kursuose, vykusiuose tolimajame Kipre 2019 metų spalio 22-27 diena.

Iš penkių Europos šalių atvykę dešimt projekto dalyvių aktyviai įsitraukė į Chain Foundation organizuojamus kursus, pavadintus  „Cyprus – The forty Dragons“

Viena iš Chain kursų temų – kultūros paveldo ir istorijos atspindys mene: poezijoje, choreografijoje, teatre, vaizduojamajame mene (architektūroje, skulptūroje ir kt.) Būtent kultūros paveldo bei meno tema ir buvo plėtota Kipre bendradarbiaujant su vietos kūrėjais. Aplankytos  svarbios vietos atkreipiant  dėmesį į tai, kaip šiose vietose susiniveliuoja  įvairios meninės raiškos formos.

Kursų dalyviai taip pat buvo kviečiami praktikuoti įvairias meno formas: grafiką, dramą ir šokį, poeziją/literatūrą. Per patyriminį mokymąsi taikant įvairius išraiškos būdus atskleistos įvairios vietos kontekstą atspindinčios temos: simboliai, naudojami įvairiose Kipro bendruomenėse, Kipro paveldas bendrakultūriniame kontekste, religinis paveldas, muzikinė ir šokio tradicija, mitai ir tikrovė bei kultūros paveldo švietimas suaugusiems besimokantiesiems.

Dalyvavimas šiame projekte bei  tarptautiniuose kvalifikacijos tobulinimo kursuose suteikė galimybę tobulinti projekto dalyvių bendrąsias ir profesines kompetencijas, o naudoto patirtinio mokymo dėka dalyvė turėjo galimybę giliau susipažinti su neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklų organizavimo ir vykdymo procesais, identifikuoti  suaugusiųjų švietimo veiklų  kokybės kriterijus. Pagilino darbo grupėje ir komandoje, vadovavimo ir komandos subūrimo, bendravimo užsienio kalba įgūdžius. Tobulino IKT priemonių naudojimo įgūdžius  suaugusiųjų ugdomajai veiklai organizuoti ir vykdyti.

Įgytos naudingos žinios ir patirtis leis tobulinti jau sukurtas suaugusiųjų švietimo veiklos programas, atspindinčias įvairių interesų turinčių suaugusiųjų besimokančiųjų lūkesčius, nes ir pagrindinis šio projekto tikslas – suteikti projekte dalyvaujantiems besimokantiesiems (neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklų vadovai) naujų žinių ir  patobulinti  bendrąsias bei profesines kompetencijas, siekiant vietos bendruomenės narių  asmeninio tobulėjimo galimybių didinimo,  teikiamų paslaugų kokybės gerinimo bei aktyvesnės socialiai pažeidžiamų  vietos visuomenės narių integracijos į neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklas.