Suaugusiųjų menų klubo vadovė patirties sėmėsi Italijoje

Plokščių mokykla – daugiafunkcis  centras vykdo programos Erasmus+ 1 pagrindinio veiksmo suaugusiųjų švietimo projektą „Bendruomenės narių asmeninio tobulėjimo galimybių didinimas tobulinant neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklų vadovų bendrąsias ir profesines kompetencijas“. Šio projekto veiklose dalyvauja neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklų vadovai, viena iš jų – Rasita Gokdere, jau šešerius metus vadovaujanti vienai iš neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklų – Suaugusiųjų menų studijai. Ji dalyvavo tarptautiniuose kvalifikacijos tobulinimo kursuose Italijoje, Čilento mieste.

Šio projekto tikslas – suteikti projekte dalyvaujantiems besimokantiesiems (neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklų vadovams) naujų žinių ir  patobulinti  bendrąsias bei profesines kompetencijas, siekiant vietos bendruomenės narių  asmeninio tobulėjimo galimybių didinimo, teikiamų paslaugų kokybės gerinimo bei aktyvesnės socialiai pažeidžiamų vietos visuomenės narių integracijos į neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklas.

Iš septynių Europos šalių atvykę 12 dalyvių aktyviai įsitraukė į Chain Foundation organizuojamus kursus „We are what we eat – food as/and cultural heritage“ („Mes esame tai, ką valgome – maistas kaip kultūrinis paveldas“). Maistas yra vienas pagrindinių elementų mūsų gyvenime. Šiuose kursuose mokymasis vyko per gamtos ir kraštovaizdžio, žemės ūkio ir žuvininkystės, technologijų ir meno, maisto gamybos ir aplinkos, sveikatos ir (tradicinių) receptų pažinimą bei analizę. Čilento regione mokslininkas Ancelas Keysas apibrėžė savo pagrindines teorijas apie Viduržemio jūros dietą, kuri 2010 m. buvo pripažinta UNESCO nematerialiuoju pasaulio paveldu. Kursų organizatoriai Fokko Dijkstra ir Filomena Greco efektyviai sujungė aktyvius ir klasikinius mokymosi metodus, kurie sudarė sąlygas skirtingų interesų grupių suaugusiesiems besimokantiesiems maksimaliai įsitraukti į mokymosi procesą. Kursams pridėtinę vertę sukūrė galimybė mokymuisi naudotis elektronine platforma Chain, patirtinio mokymo ir kitų patrauklių mokymosi būdų netradicinėse erdvėse taikymas.

 Kursuose dalyvavo keturios formalaus ir neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklas vykdančios organizacijos. Viena iš jų – Istituto d’Istruzione Superiore „Ancel Keys“ Cilento SA, Italija. Dalis praktinių veiklų su dėstytoju ir šefu Pasquale Ridolfi vyko šioje ugdymo įstaigoje. Dalyvavimas šiame projekte bei tarptautiniuose kvalifikacijos tobulinimo kursuose suteikė galimybę tobulinti projekto dalyvės bendrąsias ir profesines kompetencijas, o patirtinio mokymo dėka dalyvė turėjo galimybę giliau susipažinti su neformalaus suaugusiųjų švietimo veiklų organizavimo ir vykdymo procesais, identifikuoti suaugusiųjų švietimo veiklų kokybės kriterijus. Pagilino darbo grupėje ir komandoje, vadovavimo ir komandos subūrimo, bendravimo užsienio kalba įgūdžius. Tobulino IKT priemonių naudojimo įgūdžius suaugusiųjų ugdomajai veiklai organizuoti ir vykdyti.

Įgytos naudingos žinios ir patirtis leis tobulinti jau sukurtas suaugusiųjų švietimo veiklos programas, atspindinčias įvairių interesų turinčių suaugusiųjų besimokančiųjų lūkesčius.